בעולם הדיגיטלי של היום, עסקים חייבים להיות בעלי נוכחות מקוונת חזקה כדי להישאר רלוונטיים ותחרותיים. פיתוח אסטרטגיה שיווקית מוצלחת הוא חיוני לעסקים בכל הגדלים, אבל מאיפה מתחילים? במאמר הקודם שלנו “התפקיד הקריטי של המחקר בפיתוח אסטרטגיות ייצוג וקידום דיגיטלי יעילות“, דנו בחשיבות המחקר בתחום יצירת אסטרטגיה דיגיטלית יעילה. כעת, עם הבנתנו העמוקה של קהל היעד, התעשייה והמטרות העסקיות שלכם, הגיע הזמן לעשות את הצעד הבא וליצור אסטרטגיה דיגיטלית איתנה. בדרך הערוכה החל מקביעת הערוצים הדיגיטליים הנכונים ועד לפיתוח התוכן, ההשקה והאופטימיזציה של האסטרטגיה שלכם, ישנם כמה וכמה שלבים מרכזיים שצריך לבצע. ממאמר להלן ניתן ללמוד כיצד האסטרטגיה הדיגיטלית אשר יעילה ומעוצבת היטב יכולה לעזור לעסקים להגיע לקהל היעד רחב יותר, להגביר את המודעות למותג, לייצר לידים ולהגדיל את שיעורי המכירות.
פיתוח אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת עבור העסק שלכם דורש את המידע המעמיק בדבר קהל היעד שלכם, התעשייה והמטרות העסקיות שלכם אשר אותו ואת דרכי השגתו תיארנו במאמר הקודם שלנו “התפקיד הקריטי של המחקר בפיתוח אסטרטגיות ייצוג וקידום דיגיטלי יעילות”. נא לקרוא את המאמר הזה לפני קריאת המאמר הנוכחי. כעת, לאחר עבודה קפדנית, אנו יכולים להשתמש בכל הנתונים ולהתקדם לשלב הבא של יצירת אסטרטגיה דיגיטלית איתנה:
קבעו את הערוצים הדיגיטליים הנכונים עבור העסק שלכם
קבעו את הערוצים הדיגיטליים הנכונים עבור העסק שלכם:
בהתבסס על דיוקן של קהל המטרה, היעדים העסקיים שלכם וניתוח המתחרים, תחליטו באילו ערוצים דיגיטליים עליכם להתמקד. מומלץ לשקול את הערוצים הבאים:
מדיה חברתית: זהו באילו פלטפורמות של מדיה חברתית קהל היעד שלכם משתמש יותר ותבנו אסטרטגיה ליצירת קשר עמם. פתחו יומן תוכן ותכננו לפרסם עדכונים שוטפים שיתאימו ליעדים עסקיים שלכם ולתחומי ההתעניינות של קהל המטרה.
שיווק בדוא”ל: צרו רשימה של מנויי דוא”ל ופתחו קמפיין השיווק בדוא”ל המספק תוכן חשוב אודות מבצעים ועדכונים נכונים עבור המנויים שלכם. תשתמשו בכלי שיווק בדוא”ל כדי להפוך את מסעות הפרסום שלכם לאוטומטיים ולעקוב בקלות אחרי התוצאות.
אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO): בצעו אופטימיזציה של תוכן ומבנה האתר שלכם בכדי לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש. ערכו מחקר מילות מפתח ותשתמשו בטכניקות האופטימיזציה באתר כגון שימוש בתגיות מטא, כותרות ותגיות ALT של התמונות. פתחו תכנית שיווק התוכן כדי למשוך קישורים נכנסים ולחזק את הסמכות שלכם בענף.
פרסום בתשלום: שקלו את האופציה להשתמש בערוצי פרסום בתשלום כגון Google Ads, מודעות מדיה חברתית או מודעות תצוגה כדי להניע תנועה לאתר שלכם ולהגדיל את שיעורי ההמרות. פתחו אסטרטגיית תקציב ואסטרטגיית מיקוד שתואמת את המטרות העסקיות שלכם ואת קהל היעד שלכם.
שיווק באמצעות התוכן: פתחו אסטרטגיית שיווק באמצעות התוכן התואמת את המטרות העסקיות שלכם ותחומי התעניינות של קהל היעד. צרו תוכן באיכות גבוהה כגון כתבות בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקות או ספרים אלקטרוניים שמלמדים, מבדרים או מעוררים השראה בקהל היעד שלכם.
בהתאם לתוצאות המחקר, עליכם לקבוע סדר עדיפויות קפדני בבחירה בערוצי שיווק. אם אתם רק מתחילים ומעדיפים לעשות הכל בעצמכם, אז העצה שלנו היא לא לנסות להשתמש במספר ערוצים בו זמנית, אלא להתמקד בזה שמציג הכי הרבה פוטנציאל לפחות השקעה. לרוב, הבחירה לטובת קידום ממומן היא הבטוחה ביותר, אולם רמת ה-SEO בישראל, בהשוואה לאמריקה ואירופה, נמוכה בנישות רבות ואולי כדאי לשקול זאת כערוץ נוסף. אם אתם לא בתוחים אנו תמיד נשמח לעזור.
צרו אתר אינטרנט (אם רליבנטי)
האתר שלכם הוא הבסיס לנוכחות המקוונת שלכם. צרו אתר שמתאים למותג ולמטרות העסקיות שלכם. שקלו את האלמנטים הבאים:
עיצוב: בחרו עיצוב שמשקף את המותג שלכם ויוצר חווית משתמש חיובית. תשתמשו בעיצוב רספונסיבי כדי להבטיח שהאתר שלכם ייראה טוב בכל המכשירים.
ניווט: וודאו שהאתר שלכם אכן קל לניווט וכי מבקריו יכולים למצוא את המידע שהם צריכים במהירות הראויה.
תוכן: צרו תוכן באיכות גבוהה שמחנך, מבדר או מעורר השראה בקהל היעד שלכם. תשתמשו במערכת ניהול תוכן (CMS) כגון וורדפרס כדי לעדכן ולנהל בקלות את התוכן באתר שלכם.
קידום אתרים: בצעו את האופטימיזציה של התוכן ומבנה האתר שלכם כדי לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש.
פיתוח של אתר אינטרנט (ויזואלית) יכול לקחת כמות שונה של משאבים. הפרש המחיר יכול להגיע פי 10. חשוב להבין איך בדיוק תשתמשו בו בעסק שלכם. נכתוב על כך מאמר מפורט. הירשמו לניוזלטר שלנו כדי לקבל הודעה בדוא”ל.
פתחו תכנית הבניית התוכן
פתחו תוכנית ליצירת התוכן שתואמת את המטרות העסקיות שלכם ותחומי ההתעניינות של קהל היעד. שקלו את האלמנטים הבאים:
סוגי תוכן: בחרו את סוגי התוכן המהדהדים לקהל היעד שלכם, כגון כתבות בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקות או ספרים אלקטרוניים.
נושאי התוכן: זהו את הנושאים שקהל היעד שלכם מתעניין לגלות וצרו תוכן שנותן מענה לצרכים ולאתגרים שלו.
יומן התוכן: תכננו את התוכן שלכם מראש וצרו יומן התוכן המבטיח זרימה עקבית של יצירת התוכן.
אם בחרתם ב-SEO כאחד ערוצי קידום שלכם, חשבו לקרוא מאמר שלנו המסביר על כל הנקודות חשובות שצריך לקחת בחשבון לפני תחילת הדרך.
הגדירו את תהליך הניתוח
הגדירו את כלי הניתוח כגון Google Analytics כדי לעקוב אחר תנועת באתר שלכם, התנהגות המשתמשים והמרות. תשתמשו בנתונים אלה כדי לקבל החלטות מבוססות נתונים ולשפר את האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם.
לצורך למידה על כלי תשתמשו בבלוג שלהם.
השקה ואופטימיזציה
הפעילו את האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם ועקבו אחר התוצאות שלה. השתמשו בכלי ניתוח על מנת לעקוב אחר ההתקדמות שלכם בכל הנוגע אל היעדים העסקיים שלכם ותקבלו החלטות על סמך הנתונים הללו בכדי לייעל את האסטרטגיה שלכם בעתיד. בדקו ערוצים שונים, סוגי תוכן והודעות שונות בכדי למצוא מהי הדרך הכי מתאימה לעסק שלכם.
זכרו, פיתוח האסטרטגיה הדיגיטלית הנכונה הוא חיוני להצלחה העסקית בעידן הדיגיטלי של היום. אסטרטגיה דיגיטלית מעוצבת בדרך הנכונה והיעילה יכולה לעזור לעסקים להגיע לקהל היעד שלהם, להגביר את המודעות למותג, לייצר לידים ולהגביר את שיעורי המכירות. מצד השני, קבלת החלטות שגויות במסגרת הבניית האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם עלולה לעלות ביוקר ואף להוביל לפשיטת רגל. לכן, חשוב לגשת לפיתוח אסטרטגיה דיגיטלית בזהירות וביסודיות. עדיף לעבוד עם אנשי מקצוע שיש להם את הכישורים הרלוונטיים והניסיון הנדרש בכדי לפתח וליישם את האסטרטגיה הדיגיטלית שתהיה מוצלחת עבורכם. המומחים האלה יכולים לעזור לזהות את הערוצים הדיגיטליים הנכונים, ליצור תוכן מרתק, לבצע אופטימיזציה למנועי החיפוש ולעקוב אחר ניתוחים כדי להבטיח שהאסטרטגיה היא אכן יעילה בכל הנוגע אל השגת יעדיכם העסקיים. השקעה באסטרטגיה דיגיטלית בנויה היטב יכולה להוביל בסופו של דבר ליצירת יתרון תחרותי עבור עסקיכם ולהצלחה עסקית ארוכת טווח.